Deformálódás, esetleg sérülés?
Ez a két eset is gyakran előfordulhat az abroncsoknál, ha nem figyelsz oda megfelelően!
Szerintem senkinek sem kell bemutatnom azt a tényt, hogy az utak tele vannak kátyúkkal, sérülésekkel, az út sok helyen egyáltalán nem egyenletes.
Ezek bizony a gumiabroncs sérüléséhez vezethetnek, főleg, ha ezeken az úthibákon nagy sebességgel hajtunk keresztül.
Külső nyomok nélkül, azonban a vázszerkezetet alkotó kordszálak sérülhetnek ilyenkor, viszont ezt nem láthatjuk.
Emiatt tovább használjuk az autót a sérült abroncsokkal, ami már deformációkhoz vezethet, ilyenkor szokták a gépjármű tulajdonosok észrevenni, hogy gond van.
A gumiabroncsok egyébként az idő előrehaladtával fokozatosan elkopnak, ezért azok már nem tudják elvezetni a vizet.
Ilyenkor jön létre a vízen futás, és a fékezés jelentős romlása.
Ezért kell mindig ellenőrizni a futófelületet, a gumik mintázata sosem lehet 1,6 mm alatt (a téli gumiknál ez a mérték nem lehet 4 mm-nél kisebb).